Evanghelia zilei (Luca 14, 25-35)

Urmarea lui Hristos

„În vremea aceea mergeau cu Iisus mulțimi multe și, întorcându-Se, a zis către ele: Dacă vine cineva la Mine și nu urăște pe tatăl său și pe mamă și pe femeie și pe copii și pe frați și pe surori, chiar și sufletul său însuși, nu poate să fie ucenicul Meu. Și cel ce nu-și poartă crucea sa și nu vine după Mine nu poate să fie ucenicul Meu. Că cine dintre voi, vrând să zidească un turn, nu stă mai întâi și-și face socoteala cheltuielii, dacă are cu ce să-l isprăvească? Pentru ca nu cumva, punându-i temelia și neputând să-l termine, toți cei care vor vedea să înceapă a-l lua în râs, zicând: Acest om a început să zidească, dar n-a putut isprăvi. Sau care rege, plecând să se bată în război cu alt rege, nu va sta întâi să se sfătuiască dacă va putea să întâmpine cu zece mii pe cel care vine împotriva lui cu douăzeci de mii? Iar de nu, încă fiind el departe, îi trimite solie și îl roagă să facă pace. Așadar, oricine dintre voi care nu se leapădă de tot ce are nu poate să fie ucenicul Meu. Bună este sarea, dar dacă și sarea se va strica, cu ce va fi dreasă? Nici în pământ, nici în gunoi nu este de folos, ci o aruncă afară. Cine are urechi de auzit să audă.”


Definiții ale înțelepciunii

Clement Alexandrinul, Pedagogul, Cartea II, Cap. II, 25.3, în Părinți și Scriitori Bisericești (1982), vol. 4, p. 244

„Înțelepciunea este o știință de­săvârșită a lucrurilor dumnezeiești și omenești; ea cuprinde totul; și întrucât supraveghează pe toți oamenii, înțelepciunea este o artă despre viață și ca atare este alături de noi tot timpul cât trăim, îndeplinindu-și lucrarea ei, adică să ne facă viața fericită.”

Clement Alexandrinul, Stromatele, Stromata I, Cap. VI, 36.1.-36.2., în Părinți și Scriitori Bisericești (1982), vol. 5, p. 30

„Bine scrie și Anaxarh evdemonistul în lucrarea lui «Despre împărăție»: Multa știință folosește mult, dar și vatămă mult pe cel care o are; folosește omului deștept, dar vatămă cu ușurință pe cel ce grăiește orice cuvânt și înaintea oricui. Trebuie să știi să măsori împrejurările; aceasta este definiția înțelepciunii. Toți cei care vorbesc fără să țină seamă de împrejurări, chiar dacă spun lucruri bune, nu sunt socotiți înțelepți, ci nebuni. Iar Hesiod: Muzele, care fac pe bărbat foarte înțelept, Minunat și cu voce tare. Hesiod numește foarte înțelept pe omul bogat în cuvinte; numește cu voce tare pe omul capabil; și minunat pe omul cu experiență și filozof pe omul care cunoaște adevărul.”

Sursa: http://ziarullumina.ro.

Previous Post

Apostolul zilei (I Timotei 1, 8-14)

Next Post

Sfântul Cuvios Mucenic Ștefan cel Nou: „Icoana este o poartă către Împărăția lui Dumnezeu”

Related Posts
Total
0
Share