În Țara Sfântă, Botezul Domnului este serbat după calendarul nerevizuit, în data de 19 ianuarie. Sărbătoarea a început din ajun, cu slujba Aghesmei Mari oficiată sâmbătă de Patriarhul Teofil al Ierusalimului, la râul Iordan.
La eveniment au participat și slujitorii de la Reprezentanța Patriarhiei Române la Locurile Sfinte.
„Anul acesta, deși situația este încă neclară din cauza războiului, au reușit să ajungă și mulțime de pelerini. Nu toți au putut să intre însă până la apa Iordanului. Autoritățile au organizat această ajungere către locul Botezului, cu anumite restricții. Au început să sosească și pelerinii români bucuroși că pot revedea Locurile Sinte”, a transmis Arhimandritul Teofil Anăstăsoaie, prezent la eveniment.
Programul liturgic din ajunul Bobotezei a început dimineața în Mănăstirea grecească „Sfântul Ioan Botezătorul” de lângă râul Iordan, după care s-a mers în procesiune la Iordan. Patriarhul Teofil a oficiat pe malul apei slujba Aghesmei Mari, apoi a aruncat crucea de trei ori în ape, simbolizând prin aceasta întreita afundare de la Botezul Ortodox.
„După slujba de la râul Iordan, părinții de la Reprezentanța Patriarhiei Române din Ierusalim și preoții însoțitori ai românilor care se află în aceste zile în Țara Sfântă au fost invitați și au mers cu toții la Așezământul românesc pentru pelerini de la Ierihon, aflat în proximitatea râului Iordan, la 8 km, unde am săvârșit în limba română slujba de sfințire mare a apei, adăugând și apă din Iordan”, a relatat părintele Teofil Anăstăsoaie, reprezentantul Patriarhiei Române în Țara Sfântă.
„Dorim ca pacea să revină și să fie durabilă aici, în Locurile Sfinte, ca să ne bucurăm împreună de rugăciuni cu românii noștri care sunt doritori de a ajunge pe urmele Mântuitorului”, a mai spus Arhim. Teofil Anăstăsoaie.
Săptămâna aceasta, Israelul și Hamas au convenit asupra unui armistițiu în Gaza și asupra eliberării a zeci de ostatici, după mai mult de 15 luni de război.
Între Bisericile care serbează Botezul Domnului sau Epifania după calendarul nerevizuit se numără: Patriarhia Ierusalimului, Biserica Ortodoxă Rusă, Biserica Ortodoxă Sârbă, Biserica Ortodoxă a Georgiei și Biserica Ortodoxă Poloneză. La acestea se adaugă monahii din mănăstirile din Sfântul Munte Athos.
De asemenea, Mitropolia autonomă a Basarabiei respectă calendarul nerevizuit, dar și alți români din comunitățile istorice din jurul granițelor.
Sursa: http://basilica.ro.