Poate vei spune: eu văd altceva; ce tot îmi spui că primesc Trupul lui Hristos? Încă și aceasta ne-a rămas s-o mai dovedim. Cât de multe exemple să folosim pentru aceasta? Să dovedim că nu este ceea ce natura a alcătuit, ci ceea ce binecuvântarea (Domnului) a sfințit și că mai mare este puterea binecuvântării decât a naturii, pentru că prin binecuvântare natura însăși se schimbă […].
De ce ne folosim de argumente? Să ne folosim de propriul Său exemplu și să dovedim adevărul Tainei prin exemplul Întrupării. Oare s-au petrecut lucrurile potrivit naturii atunci când Domnul Iisus Se năștea din Fecioara Maria? Dacă cercetăm rânduiala firii, a fost dat ca femeia să zămislească împreunându-se cu bărbatul. Este limpede deci că Fecioara a născut în afară de rânduiala firii. Și acest Trup, pe care îl avem (la Sfânta Euharistie), este tot din Fecioară. De ce, dar, cauți rânduiala firii în Trupul lui Hristos, când Domnul Iisus Însuși S-a născut din Fecioară peste fire? Este adevăratul Trup al lui Hristos, Care a fost răstignit, Care a fost îngropat, este real; cu adevărat deci este taina Trupului Său.
Domnul Iisus Însuși strigă: „Acesta este Trupul Meu” înainte de binecuvântarea cuvintelor dumnezeiești, altfel se numește pâinea, dar după sfințire devine Trup. El Însuși îl numește Sângele Său; înainte de sfințire i se spune altfel, dar după sfințire se preface în Sânge. Și tu spui: amin, adică adevărat este! Ceea ce spune gura să mărturisească cugetul lăuntric; ceea ce spune cuvântul, să o simtă inima.
Sfântul Ambrozie al Mediolanului, Scrieri II în PSB 53, EIBMBOR.