POZIȚIA OFICIALA a Athosului, privind Sfântul și Marele Sinod Panortodox

Călugării din Athos și-au exprimat, in aceste zile, poziția oficială privind Sfantul si Marele Sinod Panortodox.

Mesajul prezentat de-a lungul a 6 pagini, dedicat Sfantului si Marelui Sinod Panortodox, ne-a fost pus la dispozitie de Sfanta Chinonita a Sfantului Munte Athos (foto), iar in randurile de mai jos incercam sa va aducem la cunostinta, in premiera, principalele puncte pe care textul le prevede.

Continutul scrisorii Sfintei Chinonite a fost convenit in cadrul a numeroase reuniuni, fiind semnat de reprezentanții mănăstirilor Athosului. Mesajul a fost adresat Patriarhului Bartolomeu al Constantinopolului.

Scrisoarea subliniaza, in principal, faptul că termenul de “Biserică” nu este permis să fie folosit, decat in discutiile raportate la Biserica Ortodoxă, impunandu-se ca “Sfântul și Marele Sinod sa evite termenul de ‘Biserica’, atunci cand vine vorba despre non-ortodocși”. Aceasta inseamna, conform Sfintei Chinonite, ca atunci cand se vorbeste despre unitatea Bisericii, trebuie să se faca referire doar la acei membri ai Bisericii Ortodoxe, uniti intr-o singura Biserica, la Trupul lui Hristos, “singura careia ii poate fi atribuit acest cuvant”.

Calugarii din Athos isi exprima, de asemenea, dezacordul cu privire la modul în care au avut loc dialoguri între Biserica Ortodoxă și alte religii: “Sfanta Kinonita, în diferite circumstanțe, s-a opus în mod oficial acordurilor teologice cu caracter non-ortodox, protestand împotriva rugăciunii comune și a acțiunilor liturgice”. Călugării din Athos si-au exprimat dezacordul, cu privire la participarea Bisericilor Ortodoxe in Consiliul Mondial al Bisericilor.

Calugarii Athosului mai considera, de asemenea, că criteriul adevărului de credința este reprezentat de “plinătatea conștiinței Bisericii”, care poate fi exprimată de către persoane fizice, nu doar de catre Sinoade.

Călugării din Athos insistă asupra necesității menționarii interventiilor sinodale ale lui Fotie cel Mare (879) și Grigorie Palama (1341-1351), pentru că au arătat în mod clar “diferențele dogmatice și ecleziologice intre ortodocsi si eterodocși”.

Calugarii din Athos propun includerea unei referiri detaliate la antropologia si cosmologia ortodoxe (susținute de învățătura Sfântului Grigorie Palama), în textul “Relațiile Bisericii Ortodoxe cu restul lumii creștine”.

În partea finală a mesajului, călugării din Athos arata necesitatea corectarii “textelor documentelor pre-sinodale”, astfel încât acestea sa exprime punctul de vedere al “întregii deplinătati a Bisericii” și sa nu riste sa devina un motiv de scindare și separare.

Sursa: Lăcaşuri Ortodoxe

Total
1
Shares
Previous Post

APOCALIPSA. Profeția Sfântului Nil din Muntele Athos: Înfăţişarea oamenilor se va schimba şi nu vei fi în stare să deosebeşti o femeie de un bărbat

Next Post

Păcatul înfricoșător al sinuciderii

Related Posts