Nu este greu să deosebești un ortodox ecumenist de unul “habotnic”. Iată câteva observații personale despre cum este un ecumenist:
– “superior”, deși se prezintă smerit; el își mărturisește viziunea largă asupra credinței, spre deosebire de habotnic care a rămas la Sfinții Părinți, fiind astfel “închistat în șabloane”;
– “educat”: el a studiat mult, chiar dacă nu toți Sfinții Părinți, dar tâlcuirile marilor teologi catolici l-au învățat multe despre cum se pot interpreta dogmele și învățăturile Sfinților Părinți, spre deosebire de habotnic care nu prea face nuanțări și interpretări, ci ia dogmele și învățăturile simple, așa cum sunt;
– “tolerant”: acceptă și pe cei de altă credință, că doar Hristos îi cheama și pe ei, spre deosebire de habotnicul “întunecat”, care în loc să își vadă de păcatele lui, sare pe eretici să le arunce în față cu dogmele Sfintelor Sinoade și cu învățăturile Sfinților Părinți;
– “iubitor”: el îi iubește pe toti, indiferent de credință, spre deosebire de habotnic care nu acceptă nici măcar să se roage împreuna cu ereticii, darămite să-i mai și iubească;
– “ascultător”: el ascultă de patriarhi, episcopi, preoți, nu ca habotnicii care ascultă mai mult de Sfinții Părinți și nu fac ascultare față de ierarhii ecumeniști;
– “pașnic”: el nu vrea să facă tulburare și să jignească credința “fraților”, așa cum nu vrea nici să facă neascultare față de superiori și să pună astfel problema, cum fac habotnicii care nu ascultă orbește, ci caută nod în papura ecumenismului;
– “vizionar”: biserica trebuie să țină pasul cu timpul, asta e viziunea ecumenistului. Vrem – nu vrem, catolicii sunt miliarde, pe când noi suntem doar câteva milioane, deci trebuie să ne înțelegem cu ei ca să facem față ateismului. În plus, ei au experiență deja în acomodarea la modernism, deci noi trebuie să învățăm de la ei cum să păstrăm credința când o să intrăm în Europa și trebuie să facem front comun cu ei.
Viu este Hristos și Biserica Sa nu va pieri in veac, iar pe cel ce se teme să mărturiească, să ia aminte la acest cuvânt al Sfântului Ioan Iacob de la Neamț:
“Iar câțiva dintre slujitorii Sfântului Altar din ziua de azi defaimă aceste Sfinte Canoane, numindu-le bariere ruginite. Canoanele sunt insuflate de Duhul Sfânt prin Sfinții Apostoli și prin Sfinții Părinți ai celor șapte Sfinte Soboare ecumenice și ei zic: ‘Canoanele, de multă vechime pe care o au, au ruginit.’ Nu zic că ei de multa grăsime și nefrica de Dumnezeu li s-a intunecat mintea și au năpârlit, căzându-le și părul și barba și mustața, făcându-se ca femeile. Cum e Chipul Domnului și al Sfinților și cum e chipul lor? De aceea, Sfintele Canoane ale Sfinților ei le calcă în picioare, dar predică sus și tare că sunt ortodocși”.
O paralelă între un ecumenist și un habotnic
Related Posts
Este minune apariția Cinstitei Crucii la 14 Septembrie 1925?
Dumnezeu binecuvintează schismele? Sufletele chinuite ale vechilor calendariști rupți de Trupul Bisericii pun adeseori înainte apariția Cinstitei Cruci…
09/06/2014
TATUAJUL – Libertatea absolută sau robia și pierzania absolută?
de Dimítris A. Mourtzoúkos, General de brigadă, Inginer Mecanic Tatuajul a căpătat dimensiuni incontrolabile peste tot în lume,…
17/01/2016
Biserică ortodoxă profanată în noaptea de Halloween
Halloween în Simferopol, Crimeea: biserică ortodoxă profanată În noaptea de 30 spre 31 octombrie 2015, așa-numita a Halloween-ului,…
06/11/2015